Følgere

søndag 8. mai 2016

Konfirmasjonsgaver






Konfirmanten fikk bunad og da var det en flott ide å sy pose til bunadskoene. Takk til Randi som broderte navn og skomotiv for meg, resten sydde jeg selv.












Egentlig ønska ho seg bare penger, og ingenting er vel mer kjedelig å gi bort! Jeg kjøpte en gammel jeans og en fotoramme på Fretex. Så skar jeg en passepartout og monterte jeanslomma inni, deretter putta jeg penger i lomma og monterte den bak glasset i fotoramma. "Bildet" ble mye morsommere enn et ferdigkjøpt kort :)





Ingen konfirmasjon uten kake. Etter ønske lagde jeg en marsipankake med vanilje og bringebærkrem.
Litt vemodig, men dette var siste tantebarn som var konfirmant - nå er alle voksne.

9 kommentarer:

  1. Kreative ideer.. Bunadskoposen var kjempefin. Det er ikke så lett å se, men er skoene virkelig brodert? Når det gjelder å gi penger i gave, så er jeg enig at det er litt "kjedelig" (selv om det er akkurat det de unge ønsker seg), men dette var jo en artig løsning. Hilsen fra Inger Johanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de er brodert på broderimaskin:)

      Slett
  2. Artig ide til pengegaver!!! Denne tror jeg nok blir kopiert!!!
    Flott skopose og marsipankaken så fantastisk ut :)
    Ønsker deg en flott dag videre!

    SvarSlett
  3. Du verden så fin skopose ! Og pengegaven ble jo bare aldeles toppers slik du lagde den, så den blir som sikkert kopiert av flere tenker jeg. Kjempegod ide i hvertfall:) Flott marsipankake som sikkert smaker kjempegodt og :)

    SvarSlett
  4. Jätteläcker skopåse till folkdräktsskorna och tavlan var en superbra idé. Ja den tårtan hade man velat smaka, mums.
    Tack för ditt tips om färger på vridet blockhus, du har ju så rätt, turkos och brunt är väldigt fin kombination och det måste jag testa!

    SvarSlett
  5. Så utrolig kreativ du er, ikke bare i syverdenen, men også med andre ting. En kjempesmart "innpakning" av pengegaven som nok vil bli brukt av flere. Samt ei veldig flott kake til selskapet.

    SvarSlett
  6. Fin pose til bunadskoene og kreativ gave fra deg, som alltid :))
    Klem fra byen

    SvarSlett
  7. Kjempefine gaver! Flott kake, dette ble nok vellykket!

    SvarSlett
  8. Ja - det er alle så fort stor :-))) Fantastisk gavene du har laget.
    Mam nam deilig kake. Klem fra Viola

    SvarSlett

HEI
Jeg blir utrolig glad om du legg igjen noen koselige ord i kommentarfeltet! Veit du at du ikke trenger å ha egen blogg for å skrive kommentar?
Der du må velge "kommenter som" under adressefeltet, kan du velge navn/nettadresse, og så skriv du inn navnet ditt. Jeg vil helst ikke at du kommenterer anonymt.